CCF (Consulting Casters François) uit België is met meer dan 45 jaar ervaring een gevestigde waarde in de wegenbouw. Dankzij onze know-how en expertise op het gebied van betonmachines beschikken we over tal van referenties, zowel nationaal als internationaal.

Naast het ontwerpen en ontwikkelen van innovatieve betonmachines bouwen wij volledig hydraulische betonmallen met een variabele breedte. Ons bedrijf levert op aanvraag ook allerlei betonvormen en relevante hulpmiddelen op maat gemaakt naar wens van de klant. Voorts kan u bij ons niet alleen terecht voor service en technisch advies, wij beschikken ook over een uitgebreid assortiment van stock onderdelen, klaar voor assemblage of vervanging.

Bedrijfsgeschiedenis

1974

  • François Casters richt Drion Wegenbouw op met als hoofdactiviteit beton-wegenbouw.
  • de aankoop van een Amerikaanse CMI 100 betonmachine geeft de eerste aanzet naar het ontwerpen van eigen wegenbouwmachines; dit omdat het toestel stevig wat aanpassingen vereist alvorens deze inzetbaar wordt in België.

1976

  • Drion Wegenbouw ontwerpt een eerste 6 meter betonmachine voorzien van een   automatische regeling(? welke) uit de vliegtuigindustrie

1978

  • de eerste variabele beton glijbekistingsmachine in België is een feit. Drion Wegenbouw bouwt deze machine met een variabel frame voor eigen gebruik

1980

  • de DRION 2500 betonmachine wordt als eerste volledig variabele machine gebouwd
  • Drion Wegenbouw heeft op het einde van dit jaar vier zelf ontworpen machines aan het werk, samen goed voor een jaarcapaciteit van 300.000 m2
  • François Casters ziet omwille van de grote voordelen van de DRION 2500 al snel een markt voor deze variabele betonmachines

1982

  • Drion Constructie wordt opgericht met als kernactiviteiten de productie, verkoop en naverkoop van Drion Wegenbouw machines
  • naast patenten voor de DRION 2500 wordt ook het exploitatierecht verworven voor verdere verbeteringen van deze machine, inclusief leverbare opties zoals de Super Smoother, DBI (Dowel Bar Inserter), ploeg, tandem en mal

1984

  • Drion Constructie verkoopt zijn eerste machine
  • het bedrijf vindt vier afnemers voor de DRION 3750, een beton glijbouwmachine met een breedte van 7,5 meter

1988

  • de voorloper van de huidige HVW 2204 (Hydraulic Variable Width) ziet het daglicht als eerste variabele 5 meter betonmachine

1993

  • om zich toe te leggen op de verdere ontwikkeling van variabele glijbouwmachines vindt François Casters een overnemer voor Drion Wegenbouw

1999

  • door overname van het Amerikaanse CMI Roadbuilding vindt Drion Constructie een internationale afzetmarkt
  • François Casters werkt op zelfstandige basis als technisch directeur voor Terex (Roadbuilding, Groep?). Hij ontwerpt en bouwt er de HVW 2204, 2284 en 2324
  • naast afnemers in Europa (België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Roemenië, Rusland) vinden de betonmachines  ook hun weg naar Amerika en Afrika

2001

  • Terex neemt CMI Roadbuilding over
  • Drion-CMI produceert en verkoopt beton glijbouwmachines onder de naam Terex Roadbuilding Belgium

2007

  • om aan de stijgende vraag naar een compacte multifunctionele betonmachine te beantwoorden ontwikkelt François Casters een laatste product voor de Terex Group: de SF 2003B
  • deze machine staat op drie loopwerken, betonneert met een breedte van 15 cm tot 2 m, heeft dankzij een laag zwaartepunt meer stabiliteit, en kan zowel links als rechts werken omwille van zijn symmetrie - made in Belgium!

2008 - Oktober 2019

Oktober 2019 - Heden

  • CCF in handen van Miller Formless